30 Ekim 2007 Salı

Bando keyfimiz


Bugün saat 15.00'de Cepa alışveriş Merkezi'nde Hava Kuvvetleri Komutanlığı Bandosu, aynı saatte Mesa Plaza'da jandarma Komutanlığı Bandosu ve yine aynı saatte Kuğulu park'ta da Deniz Kuvvetleri Komutanlığı bandosu programları var idi. Her seferinde Mesa plaza'ya gittiğimiz için bu sefer orayı eledim, Kuğulu Park da çok uzak geldiği için (Allah'ım artık tam bir Ankara'lı oldum galiba, 9 sene işe günde 80 km giden ben, şimdi 15 km'ye uzak diyorum:-))) )orayı da eleyince geriye bir tek Cepa kaldı..

Neyse annemle saat 14.30 civarı orada idik, biraz dolaşıp bando saatinde yerimizi aldık. Veee 1 saat boyunca müthiş bir müzik ziyafeti dinledik, sadece marşlar değil 1960'lı yılların seçme şarkıları da var idi repertuarda...

İşte böyle kutladık bu sene Cumhuriyet'imizi.. Akşam da binlerce kişi toplandı meşalelerle Tandoğan Meydanında, TV'den seyredebildim sadece..

Bu arada İstanbul'daki boğaz köprüsü ses ışık gösterilerini izledim TV'den, inanılmaz güzeldi ama bunun da maalesef yürekten değil, bir oyun ve göstermelik bir organizasyon olduğunu düşünüyorum, sizce de öyle değil mi????

3 yorum:

kedi dedi ki...

*Okul töreniniz de çok başarılı olmuş.Klişe organizasyonların arasında ne güzel böyle "gerçek"bir kutlama.
*Bando dinlemekte çocukluğuma götürür beni.
*Sözde kutlama oldu tabii Naz'ım.Her yıl olduğu gibi"aman içki miçki içer millet dağıtır,sapıtır,köşke kusar maazallah"!!diye öğlen resepsiyonu,türbanlı yoksa başı açıklarda olmasın resepsiyonu,cumhuriyet bayramımı al sana,yapıldı mı yapıldı töreni!
*Gerçekten Ankara'lı olmuşsun bu arada:)Ya ben ,işe gelmek için 10 dk.evvel evden çıkmaya alışmış olan ben ne yapacam bakalım?

Nazkız dedi ki...

Çocukluğumdaki Ankara'daki akşam saat 21.00 'de yapılan bando ve fener alayını hatırladım ben de birden, sen de hatırlıyor musun?

kedi dedi ki...

Hatırlamaz mıyım Naz'ım yaa.Nerelere götürdün beni sen şimdi.
Babam dedi"Akşam fener alayı var,çabuk yemek yiyelim gideceğiz"
Hepimizde bi telaş yedik,hazırlanıyoruz falan.
Ana!
Erkek kardeşim ağlıyor!
O zaman 6-7 yaşlarında.
İçini çeke çeke.
Ağlayacam diye nefesi kesiliyo salozun.
Oolum noolu?Nen var?Niye ağlıyosun?
Söyleyemiyorki bişii,konuşamıyor hıçkırmaktan.
En son baklayı ağzından çıkarttı:
"Niye fener alayı var.Ben gitmem!Gasssaray alayı niye yapmıyolar?Hep fener hep fener"
Yavrum fenerbahçenin bi şenliği gibi anlamış fener alayını.
Şaşkın şaşkın ve heyecanla izlerken ona bakıp bakıp gülmüştük:"Bak sarı kanarya alayı bu.Hani cimbom aslanları yok"diye de epey dalga geçmiştik;)))