20 Eylül 2007 Perşembe

Dağlar Kızı Reyhan

Dağlar kızı reyhan reyhan reyhan
Herkes sana heyran heyran heyran
Ne güzelsin ay kız, bir tanesin vay kız!..

Taktım valla; yok yok şarkıya değil "reyhan" 'ın kendisine.. Benim gibi sebze ve ot meraklısı biri nasıl oldu da böyle geç keşfetti bilemiyorum ama son bir kaç aydır soframızdan eksik olmuyor. Tüm salatalara süper oluyor, özellikle yeşil salataya karışınca daha da bir güzel oluyor. Geçen etli türlünün içine doğradım bir tutam enfes bir aroma verdi....

Bu arada internetden bu bitkiyi araştırayım dedim, meğersem (çok şaşırdım valla)bizim reyhan aslında fesleğenin öbür adı imiş ancak Haziran-Eylül ayları arasında pembemsi bir renk alırmış yani bizim reyhan olarak bildiğimiz hali(zaten tadı çok tanıdık idi:-)))

Bu arada geçen hafta bizim bahçeden gelen ve bir adedi 1 kg ağırlığında bir kabak var idi, bir türlü ne yapacağımı bilemediğim.. En sonunda ortadan ikiye böldüm, içine bol kaşar rendesi, sarımsak, ceviz, sızma zeytinyağı veeee reyhan koyup verdim fırına... Vallahi görüntü çok güzel gözükmese de inanılmaz lezzetli oldu, şapur şupur yedik Eray ile birlikte.. Özellikle kocamın yaptığım sebze yemeklerini keyifle yemesinden acaip haz duyuyorum zira kendisi tam bir etobur..

Tavsiye ederim reyhanı/fesleğeni salatalarınıza, tüm marketlerde var tanesi 0,79.-YTL...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

yalancılık yapma asıl nazkiz benim istersen siteme gir anlarsın www.nazkiz.blogcu.com birdahada çalıntı yapma

zuzu dedi ki...

mmmmm; super lezzetli gorunuyor fotolardan yaptiklarin..kabagi kesin deniycem cunku her seyine bayiliyorum kabagin!! belki starter olarak bile sunulabilir diyorum misafirlere..

Nazkız dedi ki...

"çalıntı" sözünden hiç hoşlanmadım, zira "nazkız" ismimden dolayı bir üniversite arkadaşım tarafından söylenmiş bir lakap idi..Tüm iyi niyetim ile sitene girdim ve itiraf edeyim beğendim...

Nazkız dedi ki...

Valla biz ana yemek olarak yiyoruz ama sen "starter" olarak sunabilirisn tabii Hollanda'da Türk misafirperverliğini tanıtım adına...