13 Eylül 2007 Perşembe

İlk günler

Yarın da bitince ilkokul hayatımızın ilk haftasını devirmiş olacağız... Şimdilik herşey çok yolunda (tü tü maşallah) sabah uyanma güçlüğü dışında hiç bir sorunumuz yok. Okul dönüşü servisten inişinde gülen yüzünden anlıyorum ne derece keyifli olduğunu...İnşallah tüm okul hayatı böyle keyifle geçer....

İlk gün servisten iner inmez ilk lafı şu oldu “Anne biliyormusun tam 7 tane tenefüs var, üstelik bir tanesi çok uzun” Çok güldüm bu lafa, ne bu ya dedim ilk günden tenefüslerin hesabı. Neyse; ilk günü boyama, hamur oynama, tanışma ve muhtelif oyunlarla geçirmişler. Çok sevmiş öğretmenini kızım...

İkinci gün servisten inince “Bonjour” ile karşılandım, arkasından “Je m’apel Deniz” ve “Comment alles vous? “ şeklinde cümlelerle. Pek bir hoş geldi kulağıma Fransızca söyledikleri... Fransızca öğretmenini de çok sevmiş, biri Türk imiş adı Muzaffer, diğeri bir kızmış ve hiç Türkçe bilmiyormuş!

Üçüncü gün “anne biliyormusun, öğretmenler sınıfa girince hep ayağa kalkacağız bundan sonra” dedi okuldan dönünce. Akşam boyu ben öğretmen oldum, o öğrenci; ben içeri girdim odadan o ayağa kalktı: “Günaydıııınn öğretmenim” diye oyun oynattı bana. Bu kuralı da çok sevmiş okulda))

Bugün ise şaşırttı beni servisten inince,
- Anne eve gider gitmez deterjanlarımızın üzerine bakacağız!
- Neden peki?
- Geri dönüşüm işareti var mı yok mu diye?
- Peki sen geri dönüşüm ne demek biliyormusun?
- Evvet bugün öğrendim, çevre dostu demek, ambalajın çevreye zarar vermemesi demek. Hadi bakalım anne...
Eve gelir gelmez, hemen banyoya gidip dolaptaki tüm deterjanları indiriyor ve geri dönüşüm işaretini arıyor ve hepsinde buluyoruz. Pek bir mutlu oluyor. Arkasından suyu tasarruflu kullanma ile ilgili öğütler veriyor,

-Anne dişimizi fırçalarken suyu boşa akıtmamalıyız, sen de hep söylüyordun bunu öğretmenim de anlattı bugün.

Nasıl ilk günler için hiç fena değil ne dersiniz?

8 yorum:

gezicini dedi ki...

efendimm, sayfanıza geldimm, hoşgeldimm :-) hayırlı ugurlu olsun okuş günlerimiz, inşallah hep böyle güzel gider..
sevgiler
gorki

Nane Şekeri dedi ki...

Hayirli olsun.. En zoru ilk haftadir.Bende cocuk yok yanlis anlasilmasin. Nerden mi biliyorum. Calisma arkadaslarimdan.. neden mi hatirliyorum devamli erken cikip islerin bize kalmasindan:) o yuzden siki takip ederdim yeni okula basliyanlari...

karamelize dedi ki...

valla ilk gunler icin fena değil, hatta fazlasıyla iyi bile..:) fransızca sarkılar, sosyal sorumluluk dersleri, daha ne olsun seker!..:)

Nazkız dedi ki...

Sevgili gezicini, güzel dileklerin için teşekkürler, ankara mekanlarını yazmaya devam, takibimdesin...

Nazkız dedi ki...

Bu ne güzel sürpriz nane şekeri, çok mutlu oldum tanıştığımıza, Hollanda'da yaşayan dostlarım gün be gün çoğalıyor...

Nazkız dedi ki...

Vallahi hayırlısı be karamelize bakalım önümüzdeki günler bize neler gösterecek, hep birlikte göreceğiz....

Adsız dedi ki...

Ailesinin her zaman kendisi ile gurur duyacağı, iyi bir birey olarak yetişmesini diliyorum....

Nazkız dedi ki...

Biz de öyle umuyoruz inşallah...