12 Aralık 2007 Çarşamba

Sosyal Sorumluluklarımız

Kurban Bayramı ve yeni yıl yaklaşırken her zaman kontakta olduğum ve taktir ettiğim bir kaç kurumu sizlerle paylaşmak istedim....

Ben kısmen vejeteryan olduğum ve kurban kesimi fikri bana nahoş geldiği için kurban bayramında kurban kesmiyorum ama bir şekilde bu bayramda mutlaka bir yardım yapıyorum. 3-4 sene kurban bağışımı Mehmetcik Vakfı'na yapmış idim, son 4 senedir de Lösev'e bağış yapıyorum.

Ankara'ya taşındığımızdan beri de ayda bir bir şekilde Lösev'e eski eşya toparlayıp götürmeyi de kendime görev edindim. Tüm tanıdıklarıma haber salıyorum, eski eşyalarını ayıklattırıyorum ve gidip onlardan alıp Lösev'e götürüyorum. Zaman zaman stok fazlalığından alamıyorlar veya yeni eşya istedikleri durumlar olabiliyor ama bir şekilde ben elimdeki fazlalıkları ihtiyacı olanlara ulaştırıyorum. Lösev dağıtımlarını inanılmaz organize bir şekilde yapıyorlar, özel kolilere ailenin tüm fertleri için birer eşya diziyorlar; bir kere rastlamıştım ve çok hoşuma gitmişti...

Bunun yanında Çekül Vakfı çok taktir ettiğim diğer bir kurum. Hatta bu sene yılbaşı hediyesi yerine herkese 7 ağaç kampanyası dahilinde "fidan dikimi" hediye etmeyi planlıyorum. Çekül'ün sayfasını açınca okuyacaksınız " Her birimiz günlük yaşamımızda tükettiğimiz kağıt, kalem, mobilya, yakacak gibi çeşitli gereksinimlerimiz için yılda ortalama “7 Ağaç”ın kesilmesine neden oluyoruz. Bir başka deyişle, her yıl doğaya, “7 Ağaç” borçlanıyoruz. İşte bu anlamda doğaya olan borcumuza karşılık katkıda bulunmak ve de kılık, kıyafet, tabak, çanak gibi artık fazla eşyalarımızın üzerine yeni birini eklememek için bu seneki hediyem 7 ağaç olacak sevdiklerime... (7 ağaç bedeli 30 YTL, bence çok da uygun)

Bu arada tabii ki unutmamamız gereken Tema var, yine "Meşe Projesi" mutlaka hepimizin katılması gereken bir proje... "7 ağaç" fiyatını çok bulanlar yarı fiyatına "meşe projesine" katılabilirler...

Hani hazır hepimiz şu anda ne hediye almalıyım diye düşündüğümüz bir dönemdeyiz ya, hatırlatayım dedim, capitalist sistemin objelerini bir kenara bıraksak da biraz daha faydalı şeylere yönelsek, ne dersiniz?

8 yorum:

sunrise dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
sunrise dedi ki...

ben yorum yazdim ama sonra moderatore gitmedigini gorerek sildim. ne yapacagiz? size nasil e-mail adresimi ulastiracagim, balikli takvim icin?
sevgiler
hatice

kedi dedi ki...

Biz de kesmek yerine son 5 yıldır yardım kuruluşlarına veriyoruz Nazım.
Hediye olayını yaşlandıkça mı mnasız buluyoruz nedir?Daha iyi paylaşımlar yapılabilir haklısın.Kapitalist yaklaşımla"al sana hediye"olayına karşıyım bende.

gezicini dedi ki...

ben de aynı fikirdeyim, bağış yapılabilecek çok iyi kurumlar var. kardeşimin nikahında da Çeküle bağış yapmış, faydalı bir iş oldu diye sevinmiştik.
sevgiler
gorki

Nazkız dedi ki...

nikahda yardım fikri de çok güzel gerçekten, kardeşini tebrik ediyorum... yarın görüşürüz:-))

Nazkız dedi ki...

Bilmem ki biyo yaşla mı alakalı? Haklısın belki yaş ilerledikce ve evimizde incik, boncuk, kılık kıyafet, tabak, çanak arttıkca bıkıyoruz bunlardan galiba... Ya da yaşla daha manevi şeylere yönelmek istiyoruz, kimbilir?

Deniz dedi ki...

Nazkız, ben de aynı düşüncedeyim. Belki kesim konusunda pek çok kişi bu düşünceye katılmayabilir, fakat ben sana yüzde yüz katılıyorum. Yeniden görüşmek üzere :) Seni tanıdığıma pek memnun oldum :) Deniz hangisiydi dersen, "kırmızı kazaklı" diye yardım edeyim :))

Nazkız dedi ki...

Ben de seni tandığıma çok memnun oldum, her nekadar yardıma gerek yok ise de (zira hepinizi çok net hatırlıyorum) yine de teşşekürler.. En yakın zamanda görüşmek üzere....