16 Kasım 2008 Pazar

"Mustafa"


Hazır film den konu açılmışken "Mustafa" filmine de değinmeden geçemeyeceğim.Çok yazıldı çok çizildi... Herkes bir şeyler söyledi ama genel teamül hepinizin bildiği üzere negatif yönünde...

Film vizyona girmeden evvel hepimiz çok umutluyduk. Annem sürekli Deniz ile birlikte gitme planları yapıyor idi. İlk hafta sanki pozitif-negatif yarı yarıya gibi idi durum. O hafta kulaklarımı tüm eleştirilere tıkadım, mutlak gitme planları yaptım filme. Ne yani Atatürk'ün içki içtiğini bilmiyor muyduk? Biliyorduk;ee ,film de de değinilmiş işte dedim kendi kendime. Bütün eleştirileri haksız buldum ilk hafta. İkinci haftaya gelince eleştirilere yavaş yavaş hak vermeğe başladım, bu arada Deniz de sürekli tepemde ne zaman gidicez diye, Cuma akşamı eve dönüşte şöyle bir diyalog geçti aramızda:
- Anne bu hafta sonu "Mustafa" ya gidelim m,?
- Deniz'cim ben o filme gitmeli miyiz çok emin değilim, dinlediğim eleştirilere göre Atatürk'ün esas başarılarını dikkate almayıp üstünde hiç durulmaması gereken başka yönleri vurgulanıyormuş dedim onun anlayabileceği bir dille....
- Anne ama sen her zaman bana önyargılı olma demez miydin? Önce kendin deneyip sonra karar vermelisin demiyor muydun? Sen şimdi filmi görmeden konuşuyorsun???

Kala kaldım, haklıydı aslında...

Hafta sonu bakarız diyerek geçiştirdim bu konuyu...

Bu sabah yine açıldı,

-Anne "Mustafa"'ya gidecektik hani?
-Deniz'ciğim anlattım ya emin olamıyorum.

Israrlar ısrarlar....

Peki dedik Eray ile birbirimize baktık, yer bulursak gideriz dedik...Öyle ya neticede ne seyredersek seyredelim kimse bizim fikrimizi değiştiremezdi O'nun hakkında....

10 dakika sonra Deniz şöyle devam etti;

-Anne biliyor musun Atatürk günde tam 3 paket sigara içiyormuş, üstelik bir de koca şişe şarap içiyormuş biliyormusun???

Kafamdan kaynar sular döküldü, belli ki sınıftan filme giden arkadaşlarından duymuştu bu sözleri... Yani çocukların film neticesinde akıllarında kalan 2 cümle buydu!!!

Yok yok olmazdı, ben Cumhuriyet'in aydın yüzü, Atatürk'çü bi çocuk yetiştirmek için çırpınan ben, her ulusal bayramı çocuğuma canlı yaşatmak için bandolara götüren marşları öğretmeğe çalışan ben çocuğumu böyle bir filme götüremezdim.....

Bu Atatürk' e çok büyük bir haksızlık olurdu..............

3 yorum:

karamelize dedi ki...

aaa görüyormusun bak, kendi aralarında filmi seyredenlerin yaptığı yorumlardan nasıl etkilenmiş Deniz...
daha Atası hakkında hiçbirşeyi öğrenmemiş bir çocuğa, zaaflarını anlatmaya başlamakla ne büyük hata yapılır, çok güzel bir örnek...

Adsız dedi ki...

ben filmi daha çıktığı ilk gün izledim.sinemadan çıktığımda çok mutluydum.sanki atatür kü perde de canlı canlı izlemiştim.içki sigara olayına da hiç takılmadım. sonuçta oda bi insandı ve yıllarca yokluklar içinde savaşan ülkeyi yeni baştan kuran bi millete önderlik etmiş.bu arada yaşadığı sıkıntıları hafifletmek için seçtiği bi yol olabilir.bu benim gözümde atatürk ün değerini değiştirmez.ama sonradan yapılan eleştirilere hak veriri oldum.onu yeni tanıyacak küçük çocuklar için yanlış bi başlangıç olabilir. kaldıki atatürk ü her alanda karalamaya çalışan bi gurup içinde malzeme konusu olmaya başladı.ama bundan sonra bunun önüne nasıl geçilecek bilmiyorum.siz çocuğunuza izlettirmeme hakkınızı kullanabilirsiniz ama dediğiniz gibi izleyen arkadaşlarından etkilenecekler bu seferde.
sevgiler bıraktım

Nazkız dedi ki...

Hoşgeldiniz hoigiller2 ve teşekkürler. Çok haklısınız, film her neyi gösteriyorsa göstersin gerçek Atatürkcü kişilerin duygusunu değiştiremez. Amma velakin O'na bu kadar zıt giden devlet adamlarının çoğul olduğu bir ülkede böyle bir film ancak onların ekmeğine yağ sürmek olur, nitekim oldu da!