19 Ekim 2008 Pazar

Sevgili perili Köşk'e

Severek takip ettiğim perili köşk sobelemiş beni..

Kızişkoma küçükken yaptığımız uydruruk oyunları sormuş... Biraz hatırlamak güç oldu, ama hatırlayabildiklerimi aktarıyorum.

henüz çok bebekken ilaç şişelerine mercimek, nohut vs koyardık, çıngırak vazifesini görürdü, değişik seslerle...

0-2 yaş arasında tepesine bastığınızda ses çıkararak dönen köpeklerle ilgili bir oyuncağı var idi, biz de Deniz ona bastığında köpe gibi mimikler yapıp maskaralık yapardık. Hala atamadık o oyuncağı....

Yürümeye başladığında "kim geldi kim geldi" diye kollarımızı açar gözümüzü kapardık; salonun bir ucunda dururduk; o da koşa koşa gelirdi ve sarılıp koklaşırdık :-))) Ard arda yüzlerce kez istediği bir oyundu bu...

Babasının tepesinde atçılık oynamaya bayılırdı; ağladığı zaman başvurulacak en pratik yöntem idi bizim için...

Eray her zaman müthiş yaratıcı idi, topu alıp atar gibi yapıp çaktırmadan içine sokardı, Deniz de şaşkın şaşkın arardı-))))

En büyük eğlencesi su idi, aslında hala öyle; yaz boyu aşağıdaki şekilde idi Deniz... Boy boy şişme havuzlar aldık Deniz'e....


Oyuncak tabaklarına fasülye, mercimek koyup yemek yapardık....

4 yaş civarı fasülyelerle 5 taş oynamayı öğreteyim dedim, pek başarılı olamadı.

Büyüdükçe o başladı uyduruk oyun yaratmaya, işte bir örnek aşağıda.. Benim atkıyı ortadan gerip tenis oynamaya çalışırdık.

Arabada ve yolculuklarda kelime oyunu oynadık ve oynuyoruz, kelimenin son harfi ile sonraki kişi yeni bir kelime üretiyor. Okuma yazma öğrenmesi ile "isim-şehir-eşya", adam asmaca gibi oyunlar oynuyoruz çok çok keyifle...

Bu arada son bir yılın uyduruk oyununu da pas geçmeyeyim, efendim köpekcilik oynuyoruz. O köpek oluyor ben sahibi, boynuna ip bağlıyor, ben gezdiriyorum komutlar veriyorum ve ben bu oyundan neffffrett ediyorum!

3 yorum:

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

küçüklük halleriyle de ne tatlı kızısın ...
oyunlarınız da dolu doluymuş ne güzel,bu köpekçilik oyunu bana hiiççç yabancı değil,pulsar başladı beri köpek sevgimiz tavan yaptı,
teşekkür ettik efendim....

Nazkız dedi ki...

aaa vallahi ben de bu köpek oyunu nereden çıktı diyordum? Doğru ya pulsar olmalı, vallahi hiç düşünmemiştim:-))

Adsız dedi ki...

love to se herpussy